TrueefiL

Direktlänk till inlägg 29 juli 2011

Medicin!

Av Felicia - 29 juli 2011 09:25

Det är egentligen rätt hemskt om man tänker på mediciner/preparat. 

Var 3 person man ser tar nog medicin för något. Allt från huvudvärk, hallsbränna, till psykiska åkommor, eller helt enkelt överlevnad. 
Männskligheten har blivit så beroende av alla dess tabletter(/brus) så om inget av allt fanns skulle nog ingen överleva... Hur funkade innan egentligen när det knappt fans något?


Människor dog när dom egentligen skulle och inte levde 10 år extra i ett helvete.

Folk överdoserade inte allt. Och psykeatrin kanske hjälpte folk istället för att skriva ut en massa tabletter till vem som helst?  (om det nu fanns då)


Sen finns det mycket bra mediciner som till ex till dom som ADHD. Som faktiskt hjälper dom med att bli lugnare och kan kontrollera sig själva.


Själv så hatar jag medicinering.

Det jag hatar som mest med mediciner är att den kan ändra en persons personlighet totalt för alltid. 


Men jag har några... He he..

Nu kommer jag inte på något mer att skriva, är sjukt morgon trött he he =)


Levaxin-för lågt sköldköttelsvärden. 

Concerta-För stress. (det är bla en av medicinerna som ADHD folk får för att klara skolan bättre. Koncentrera sig osv. Att komma närmare sitt mål. Och nej jag har inte ADHD!)

Neovletta- P-piller för att stabilicera P-stav.  

Naproxen Mylan - För mensvärken


Sköt om er =) berätta gärna om ni tar någon medicin, allt från Alvedon till Theralen... Eller någon när stående.


 

 
 
Hanna

Hanna

29 juli 2011 10:03

Visst är det väldigt modernt med tabletter som skall lösa alla dina problem, men innan handlade ju psykoterapin mycket om lobotomeringar och elchocker (visst finns det kvar lite fortfarande men i mycket, mycket mindre utsträckning) och jag vet faktiskt inte vilket som är värst. Psykologiskt lär ju elchocker vara värre, men att äta massa tabletter förstör ju mycket fysiskt.
Själv äter jag inga tabletter på regebunden basis. Har min pstav som jag börjat bli lite bitter på och om jag har riktigt ont i huvudet så äter jag huvudvärkstabletter.
Ha det bra!

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Felicia

29 juli 2011 11:42

Jo det är ju så... Inget av det är bra för kroppen. Men ibland måste man ju...

Själv är jag ju sådan att jag försöker hålla ut med huvudvärk osv innan jag tar tabletter =)

Sköt om dig!

 
Maria Liljegren

Maria Liljegren

29 juli 2011 13:59

Jag har blandade känslor för medicin! Jag är glad att det finns insulin, för det har ju räddat mitt liv. Förr, innan insulin fanns, så dog man ju av diabetes! Jag äter Fluoxetin för att få lite ryggrad, vilket hjälper mig hyfsat.
Men det finns skrämmande mycket preparat som stoppas i stackars människokroppar. Jag har praktiserat på psykakuten, och oj vad mycket patienterna får istoppat!!

Maria Liljegren

http://grasrock.blogspot.com

Felicia

29 juli 2011 20:45

Ja vissa preparat är riktigt bra. För dom som inte kan klara sig utan på något vis. Som i ditt fall... Men mot psykiska åkommor så tycker man allt att dom skall ge mer behandling än mediciner =)

 
sandra

sandra

2 augusti 2011 14:32

ja e tacksam för alla mediciner som finns..utan mina dagliga mediciner skulle ja falla in i koma efter ca tre dagar utan dom o aldrig vakna mer..ja hatar att va beroende av läkemedel för att överleva för tror inte d finns en enda människa som frivilligt knaprar i sig 15-20 tabletter om dan..men ja måste..sen mina mediciner ja har mot d psykiska e ja oxå tacksam för..utan dom skulle ja antagligen inte sitta här nu heller..dom hjälper en komma upp ur d värsta när man sj inte orkar kämpa o när dom hjälpt en upp en bit kan man börja arbeta sj på att ta sig upp ur allt..blir så arg på folk som kallar antideprisiva mediciner för lyckopiller för ja kan lova att d finns inget lyckligt över dom tabletterna..äter du såna e/har du varit så långt nere att du inte ens sett solen..
men d e bara min åsikt=)

http://www.evenangelsfall.bloggplatsen.se

Felicia

2 augusti 2011 15:27

Jo i många situationer är det jävligt bra att mediciner finns... Jag har mått riktigt dåligt i mina dar och testat mediciner mor de mesta men inget som direkt hjälpt mig... Nu har jag ju concerta som hjälper mig att klara av att vara bland folk lättare. =)

Sköt om dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 30 juni 2014 01:26

God kväll, eller kanske natt skall man säga om man kollar på klockan, Har varit en lång tid som varit och mycket har hänt. Har inte haft koll på vilken dag det varit eller något. Var fast i alkoholen, men inte druckit sen i tisdags och det känns ...

Av Felicia - 18 juni 2013 05:59


Idag är det dag 2 för killen på jobbet. Och jag har väl blivit nästan den klassiska hemma fru personen.  Städar och donar. Dock får jag inte laga mat så killen har det klar när han kommer hem.    Daggens schema:  Dammsuga sovrummet vilket jag...

Av Felicia - 9 juni 2013 22:30

Är jobbigt,.. Är det rätt eller fel ens val? En paus är nog bra just nu. ...

Av Felicia - 10 mars 2013 16:20

Pulka åkning är roligt. Men jag åkte tefat i en brant backe med gupp och ut på isen i Hällekis stenbrott. Skulle åka lite längre uppe ifrån och det slutade med hjärnskakning blåmärke och ja, nack och rygg ont. 1 bilden är precis efter fallet, 2 bilde...

Av Felicia - 20 februari 2013 22:07

Panikångest i sömnen 2 gånger på en vecka. Skulle vara så Skönt om man kunde hitta en bok om just det. Men inget man hittar utan om de vanligaste ångestanfallen som finns. Det är så hemskt och jag blir alltid lika rädd när jag haft det och min po...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Jätte bra!
 Intressant!
 För lite bilder!
 Dålig!
 Bra men skulle behövas uppdateras oftare!
 Sådär...
 Annat! ... Om du svarade annat skriv det i gästboken!

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards