TrueefiL

Alla inlägg under juli 2011

Av Felicia - 26 juli 2011 10:32

Om du hatar när vattnet kokar över när du tex kokar potatis eller något så kan du alltid hälla i en klick smör.  Då kokar det inte över.

(kan göra det om du har för lite i.) Men det behövs inte mycket =) 


Jag hatar att det nästan alltid kokar över och blöter ner hela spisen.

Men detta är ett bra tips! 

Testa skadar aldrig. Du kanske blir nöjd av resultatet av en renare spis! 

Av Felicia - 25 juli 2011 19:38

Rökare är bland det äckligaste som finns, ständigt rökandedräckt. 

Kläderna/huden luktar rök. Orent till 1000:- 

Djuren luktar rök om man gosar mycket med om, (om man har djur)

Händerna luktar rök. 


sen finns det så otroligt många rökare som aldrig har vett... står det en askkopp eller något 2 meter ifrån så passar gatan mycket bättre i alla fall. 

Liksom vem är inte trött på alla fimpar som ligger på stan? Eller utanför i kvarteret man bor i? Sen om man rökar inne så luktar allt rök sen. Mer eller mindre... 


Sen är det dyrt med, och man skadar kroppen. 

Finns ju folk som vill sluta röka men inte kan.

Och sluta röka ploster piller vad som är dyrt! 

Sen har man ju lättare att få vissa sjukdommar med. 


Men sjukhus och sådant beundras av rökare då dom kommer upp ur sängen mycket tidigare om dom skulle ha blivit opererade eller något. Men dom säger ju självklart att man skall sluta. (ej hänt mig)


Ja detta är lite vad jag tycker om rökare. 

Är själv rökare. Visst ibland hamnar en fimp på gatan utanför trots att jag kan gå 3 meter till en askkopp. Men absolut inga stora mängder. Kanske tre i månaden? -Som är från mig... 

Kan av ren lathet röka inne, Men då står balkong dörren på vädring i flera timmar. Oavsett så står den på vädring minst halva dagen. Kan emellanåt vara från 9 på morgonen till 22 på kvällen. Sen kan man ju alltid röka under fläkten om det är dåligt väder ute med. Då jag annars bor i en mögelskadad(som skall vara fixat) lägenhet som ständigt luktar instängd om man inte vädrar! (har pratat med hyresvärden och han har godkännt att man rökar inne med vädring eller under fläkten... 


Sen är min mor storrökare som alltid rökade inne utan att vädra mårgon till kväll. Även när hon inte hade fläckt i köket. 

Min pojkvän rökar också, men är inte lika "noga" som jag. Så jag har tjatat en del på honom. He he. 


Ursäkta stavfel osv, men inte noga med sådant... Sen kan jag vissa dagar vara jävligt dåligt på att få det rätt och bara skriver så som fingrarna vill på tagentbordet.... 


 

Av Felicia - 25 juli 2011 18:06

Ja detta inlägg kommer handla om personer som är mitt emellan...

Och förhållanden...


 

Alla har väl säkert någon gång varit med om att din nya pojk-flickvän inte är den poppuläraste av föräldrarna eller vännerna?  Eller lika så din nya kompis kanske inte uppskattas fullt ut av föräldrarna, vännerna eller pojk-flickvännen? 


Jag har i alla fall det problemet just nu. Har haft det i över 9 månader. 

Började med att min mamma inte gillade min pojkvän. Och det är en av många anledningar till att jag inte har kontakten med henne, min halvsyster+2barn och halvbror på hennes sida. Sen så går inte min pojkvän och min granne/vän ihop. *Tyvärr* Men båda har tydligen sina klara anledningar till detta. Sen är det ju så att alla som är i denna sits känner sig klämd, mitt emellan... Kanske känns som om att man är in murad i muren som står utanför. Eller ja, vad skall man ta för exempel? 


Ständigt så undrar man själv vad man kan säga till den ena eller till den andra för att inte råka göra situationen värre... 

Man ger sig själv skuldkännslor för något man inte borde ha det för... 


Jag vet att väldigt väldigt många har dessa problem. Varför tror ni att "hemliga förhållanden" blev mer vanligt. Dock så gick det lite för långt som till otrohet och så. Men ändå... Finns ju även många förhållanden som bara umgås ute eller på någon annan plats än i hemmet. På grund av omständigheterna... 


I lördags var det sms jag fick som ställde till det lite. Jag skulle prata med min granne om detta (då det var hennes pojkväns kusin som skrev) men det ballade ur totalt. Slutade typ med att min pojkvän och hon bara stog och gapade på varandra om det ena och andra. Och mer och mer saker drogs in som inte alls hade med smsen att göra, vilket enbart var det vi skulle prata om från början... 


Började med sms, polisanmälan enligt det, till djuruppfostran, djur regler, djurförbud, hotelser som är sagda, min mor, drar in andra personer som inte var med eller vad saken gällde, finnas för mig, utseenden. Ja fan allt mellan himmel och jord. Så för min del så skulle jag aldrig ha velat prata angående smsen. 


Detta inlägg var inget med att "tyck synd om mig". Det var enbart för att folk ska få upp ögonen för verkligheten, kring hur det faktiskt är med ja minst var 5e par man ser ute på gatan.


Jag kan egentligen bara säga att jag är oerhörttacksam för de personer jag har runt om kring mig. Hade inte left idag om jag inte fått in dom i mitt liv eller ens låtit dom kommit in. Att ge dom en chans. Alla borde de folk en extra chans i livet. Men vid en viss gräns finna inga mer chanser att ge. Som det tyvärr verkar vara angående grannen och pojkvännen och ev även min familj. 


En sak skall ändå alla veta, alla vill den personen i klämm väl!


 


Av Felicia - 24 juli 2011 20:37

Några fler än jag som haft en otursvecka? 


Här kommer pungter på några av de oturs grejerna jag haft denna veckan... *Phjue*

Tryck på bilderna om ni vill se dom i större format! 

  • Slår i både knä och fot i rums bordet... 

  • Tavlan ramlar ner på mitt högra ringfinger så har haft ont i 2 dagar nu, svullet och blåmärke.. (en jävla smäll kan jag lova)

  •  Springer in i en dörr med pannan så svullnad och AJ!      (dock ej dörren på bilden men vågade inte öppna till förådet då saker typ bara är inslängt HA HA)   

  •  Misstag med tvätten då ett par röda byxor åkte med den vita tvätten och färgade allt rosa. samma dag som dörren (det jag skrivit om i inlägget tidigare)

  •  Döda fiskar i mitt 6kantiga akvarium (ej detta) och fel på doppvärmaren i detta akvarium så var tvungen att minska temperaturen. 

  •  Sjyhög internet räkning på grund av att Teliagjorde fel vid beställningen och gav mig första räkning på kvartal. Så hoppas på att räkningen är på brevlådan på Måndag då jag var tvungen att ringa så att dom skickade ut en till. (bild tagen från telias hemsida) 

  • Ekonomi kris! Kommer ha ca 2300:- att leva på hela månaden om jag inte får mer utgifter än internet och hyresvärden. Varav tom frys så kommer behöva fylla upp den! + 80:- minus då jag fick det för mycket denna månad!

  • Går inte bra att sluta röka!      

  • Osämja med grannen. 
     
  •  Katten bet sönder mitt nya head set som jag fick med den nya telen... Till en början var det krångel med att få den att ens funka. Sen när katten var själv så hade hon tydligen bitit sönder den! *suck* Jag SKA få samma pli på henne som jag hade med min förra katt... (min förra kunde regler, kunde "hämta musen" när man lekte, lät bli blommor osv. han var nästan som en hund xD ha ha) Men helt underbar och bortskämd!      

   Bosse Tissan är väl söt ändå?!




Positivt 


Ja måste väl skriva lite possitiva saker med. Så måste tänka till lite!


  • Gått ner ett kilo. (86,5)

  • Kontakten på soc tillbaka från semestern.

  • Soc betalat PSS resor i förskott.

  • Pojkvännen och hans Farmor betalar min telefon som är på avbetalning. (fick reda på det undertiden jag beställde)
     
  • Jobbar hos en underbart trevlig Tant emellanåt som är sjukt generös. Dock väldigt sjuk :(

  • Har en Pojkvän som stöttar mig oavsett vad som händer!   

Har ni något positivt eller negativt att berätta? Eller är jag helt själv angående otursveckan med rätt mycket tur ändå?







Av Felicia - 24 juli 2011 18:09

Har ni inte tänkt på att man lätt kan glömma eller råkar slänga in ett par nya kläder med vit tvätt? Detta lyckades jag med igår... Fick ett par nya röda byxor av min pojkväns mamma som hon tvättat kanske en gång tidigare. Som jag faktiskt av rent misstag råkade få med i den vita fina tvätten med även ett par nya vita jeans som jag också fick av pojkvännens mamma. (samma modell osv som de röda jag råkade slänga i tvättmaskinen)


Det tråkiga med det hela är att alla vita underkläder som, trosor, strumpor och Bharna blev råsa. eller mer aprikos/rosa.... Och det kanske man vill ha vitt! Sen så har man ju inte så mycket pengar då man lever på socialen för tillfället så kan ju inte köpa nya kläder. Men skall försöka ha råd till färgmedel till vita kläder så de kanske blir vita igen... *suck*


Men en possitiv sak i det hela var att mina "ljus ljus rosa" trosor blev mer rosa... Anyway, kommer bilder på mina föredetta Vita byxor som jag faktiskt ville ha VITA. jag är egentligen inte alls mycket för Rosa kläder så det var inte det bästa för mig... 


     

Av Felicia - 20 juli 2011 16:53

Skaffat mig en ny mobil. Som hela natten låg på laddning så började använda den i morse! allt har gått bra, tog ett tag bara innan man kom in i det hela... 


Men det tråkiga är att den "slarvat" bort två latar av Johnny Rebel som jag lagt i. Som man inte hittar bland alla låtar. MEN söker man på låtarna så hittar man dom och att dom ligger bland musik, men dom finns inte där men men. Min nya tele är en Nokia n8 blå!


Bild tagen från google!


 

Av Felicia - 18 juli 2011 16:55

Ne nu blir det dags att skissa kanske en blivande tatuering? Har letat i snart 2 kanske till och med 3 timmar på google efter insperation... Så nu skall jag se vad jag hittar, har en bild jag utgår från så man får hoppas på att det blir bra... Well well, återkommer väl senare, en annan dag, har blivit en del inlägg idag... 


Sköt om er. //Trueefil


En tidigare skiss av mig!!!!


 

Av Felicia - 18 juli 2011 12:39

Jo inspirationen till mitt gamla inlägg vid namn "Fjortis H**or" under kategori "fel av folk enligt mig"   Var från bla denna tjej på nattstad http://www.nattstad.se/Patriciamutas?id=1764731 ... Sen det som stör mig mest är ju faktiskt att hon är gravid som man ser i hennes senaste inlägg.. (den som länken går till) 

Tack och hej! 


//trueefil

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Jätte bra!
 Intressant!
 För lite bilder!
 Dålig!
 Bra men skulle behövas uppdateras oftare!
 Sådär...
 Annat! ... Om du svarade annat skriv det i gästboken!

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards