TrueefiL

Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av Felicia - 10 augusti 2011 18:48

Har bara en sådan lust att skriva av mig så ni behöver absolut inte läsa!

Det kan vara mer eller minsde perosnligt och ingående. 


Usch vart skall man egentligen börja? Är så trött på allt och alla och framför allt mig själv. 

För ett år sedan så funkade ekonomin hur bra som helst kunde in princip lägga undan 1500:- varje månad trotts att jag betalade av en hund på 1500:-/månaden. 

Visst hade kanske inte lika mycket utgifter då som nu. + att jag hade studiebidraget extra då soc ej drog av det då. (1050:-) 

Men nu, ja usch, visst jag rökar nu MEN pengarna är slut när det är 2 veckor kvar tills man får nästa utbetalning. Jag fattar inte det, oavsett hur mycket jag räknar fram och tillbaka så slösar jag ändå inte mer nu ändå! Nästan tvärt om! 


Problem som fan att hitta nytt boeende, och eftersom jag pratade med soc som jag har nu så skulle dom inte flytta över mig till den kommunen jag bor i då jag skulle kolla på ett gårdshus som jag ev skulle flytta till. Men det känndes inte rätt för fem öre. Så jag pratade med soc jatg har igen efter jag pratade med soc i den konumen jag vill flytta till efter att veta vad max hyran för dom var. Så fick jag besked där så tingde jag ju då till den soc jag har nu och frågade om dom stog för det priset (då dom måste betala första hyran på nya stället).  trots att det var 1000:- mer än vad dom godkänner. Men det var inga problem men ja då skall dom flytta över mig till komunen jag bor i alla fall fast jag sa att jag letar som en idiot fortfarande. Och kan lika gärna nästa vecka skriva kontrakt. Men aja. Sen ringer hemstödet och frågar en massa om hur det har funkat, hur ofta dom varit hos mig, hur jag har tänkt på fortsatt skolgång. *bara GUD tar allt aldrig slut!* 

Har hemstöd eftersom jag inte kan åka komunalt själv och där med får dom köra mig om jag behöver någon stanns, men oftast känns det som om att dom får komma hit och prata bort en timme. men om inte annat är det mer socialt med mig. 


vad kan man skriva och inte egentligen? 

Aja, sen kan vi gå på min kompis då, (jag vet jätte snällt) Hon tjatade till sig att jag skulle pierca henne ca en vecka innan hon fyllde år. Så visst men hon fick ju betala för smycket, nålen, rengöringsmedlet och "lite för arbetet" vill säga allt som allt 120:- men hon kunde inte betala förän efter första löningen på sommar jobbet. Snäll som man är så visst inga problem. Men du ska betala det när du får dom pengarna... Ha ha eller hur. har ännu inte fått dom och nu när vi pratat på tex: facebook eller sms så fort jag nämnt det så är det knäpp tyst! *irriterad* har sådan gå jävla lust att åka till henne och bara säga det att jag vill ha pengarna innan den sista Augusti annars lägger jag på ränta. Men ja, dumt att dra igång något för 120:-... Sen för över ett år sedan om inte till och med 2. Så bjöd jag henne mycket på mat som tex Pizza (var att vi skulle betala varranan gång var, men sen blev det att hon låna och skulle betala tillbaka det-eller ah bju igen. Har det blivit? NEJ. men det skiter jag nästan i faktiskt... Så dumt att i början går det jätte bra men sen till en viss gräns nej... Sen är våran kompisskap att vi umgås kanske ofta i en period sen inte alls på 6 månader... Lite varierande. För mig är hon FJORTIS och en jag bara vet vem det är.... 


Sen så är jg lite less på allt i mitt liv och min pojkvän får ju ta det mesta. Men i 2 dagar har han varit väldigt "anti" att prata. Mer än vanligt nu när han är hemma. Så jag frågade honom via FB varför han blivit osocial och ifall han tänkte på något speciellt. Och svaret var, vi behöver väl inte prata hela tiden, eller?... nej självklart inte.. Man kan säga som så varrannan gång han rökar så pratade vi i tele kanske max 5 minuter oftast 2-3 minuter. Och när jag kännt att jag verkligen velat prata som jag sa innan idag då han var och hämtade sin bil som varit på lagning så sa han att han ringer sen när han kommer hem. Ja kanske 2 minuters samtal sen skulle han in och äta. Typ när jag började prata om det hela.... Men ja man vänjer sig väl? Känns som om att det blir för ofta när man inte är på topp och verkligen vill prata som det blir mer jag måste lägga på jag skall in nu, det regnar ute osv. (han vill inte prata inne när hans föräldrar är där- förstår det då jag själv har svårt att prata med någon när andra är med)... Men ja, längsta det senaste som det känns som och som jag kommit ihop har varit 12 minuter... Men usch vet inte... jag är nog lite för på med att vilja prata. Och jag tar nog åt mig på fel sätt angående det hela. Blir mest frågot till mig själv. "har jag gjort/sagt något fel" "har han tröttnat att ha kontakt med mig när ha n är hemma" "Börjar han tappa kännslor" osv osv... Jag själv får mig att framstå som en väldigt krävande och dålig flickvän... men det bör jag inte vara?... Hoppas jag. 


Sen en sak till. *Åh nej inte mer vi har tröttnat på att läsa din avskrivning-men då är det bara att läsa någon annas blogg eller göra något annat* 


Familjen, inte haft någon kontakt på länge, och jag saknar att ha en familj, men inte så som dom varit... Det yhar alltid varit problem med dom men det började ju mer när jag blev ihop med min ängel som såg hur dåligt jag mådde och förklarade för mig att jag måste säga ifrån vilker jag började med men inte hela tiden utan lät dom fortsätta köra med mig till 50%. När jag flytta så blev det KAOS i kontakten. Jag pratad emed soc om div saker som jag inte skall gå in på för mycket. (handlar om lögner).. och innan jag vet ordet av det så ville mor min inte ha kontakt med mig och kallade mig psykfall osv på ett soc möte. Och med BUP så sa hon att hon slösat bort 18 år av hennes liv och nu skall hon ha minst 18 år till de andra syskonen (2st)... Sen så blev det problem med en telefon räkning jag hade som inte stämde och dom ville inte ta avbetalning på den. (bara för att jävlas och lära mig en läxa om att man inte kan ringa så mycket) Jag, min pojkvän och BUP ringde till företaget och dom sa att efter det datumer så kortet blev låst/avstängt har det blivit mer pengar på den räkningen som var min... Men men soc hjälpte mig. Sen så blev jag anmäld av både min mor och min syster om att ha beställt varor i min systers namn. *FEL!* jag beställde till mig och det skickades fel, försökte ringa och förvarna OM det skulle komma tid att hon INTE skulle hämta ut det. men så fort/de gånger min syster svarade så  idiot förklarade hon mig eller bara klicka... Det gick till rättegång och jag blev inte dömd! HAH!   var bara tvungen att betala portot som hon la ut på att skicka tillbaka varorna vilket jag från börjas sagt att jag kan betala 200:- för! Då det var mina och inte meningen till att hon skulle få lägga ut det. Håller inte ni också med om att det är en idiot sak att dra 200:- till rättet inom familjen? Bara för att dom inte ville ha kontakt med mig?..

Allt dom egentligen ville det det hela var att få mig dömd, så jag lärde mig en läxa och in på psyket. *Herre gud tänkt att det var min halv syster och MAMMA som faktiskt drev detta!?* 

Grejen är den att för 3? år sedan var jag inlagd för panikångest i sömnen. och innan det har jag varit inlaggd 2 gånger på grund av psykisk ohälsa. Och självskada. 

Och jag saknar dom ändå, liksom det var min familj! och innan allt hade jag för en gångs skull BRA kontakt med min halv lille bror (2 år yngre). men min mor sabba det to talt med att säga att jag anmält mamma för att han far illa. Men jag har pratat med både soc och BUP ifall dom har missuppfattat det hela men NEJ! Det ÄR REN LÖGN! :( 

Samtidigt som jag saknar dom så har jag världens bästa Pojkvän, "mamma", "pappa", "farmor", "farfar", pojkvännens syster+man+barn. Ja asså jag kan inte vara gladade egentligen. Sen har jag ju min pappa som bor i lägenheten bredvid i samma hus. Som jag äntligen fått lagom kontakt med,(ej haft det på 18 år) dock är vi nog för lika ha ha... Även halv bror där. =) Och fars tjej.

Men jag känner mig ändå ofta så vilsen och ENSAM. Så jag inte vet vad jag skall göra., Har kommit in i en sådan perjord. Som jag även tar åt mig för mycket och kan vränga allt. He he... Men ja det blir snart mycket bättre. Så fort jag får flytta så blir allt as bra =) Börja på en ny kula och allt.


ne nu skall jag ut och röka och väta ut tiden medans jag lyssnar på mer musik.

Om 30 minuter skall jag mata fiskarna, och om 2 timmar skall dom nattas. kanske skall läsa godnatt saga inatt? ha ha nej. men aja, får se när man kommer i säng. Imorgon måste jag fixa ännu mer i hemmet då jag får besök på fredag av "mamma" och "pappa" (killens föräldrar). Också skall jag till posten i morogn och se om mina kaffe koppar kommit =) Får bara inte glömma ID-kortet denna gången ifall om att =)  


Sköt om er. Kram!

Av Felicia - 10 augusti 2011 18:29

Alla råkar nog ut av dessa personer som bara spelar eller dom som helt enkelt utnyttjar en. Man kanske märker det tidigt eller efter flera år. Men kanske har dina misstankar? 


Själv så är jag jävligt trött på dessa personer. De personer som faktiskt varit närmast mig och som just försökt utnyttja mig och lyckas till en viss del. Var min mamma och min syster. Framför allt när jag fick min egen ekonomi. och framför allt då min givmildhet. Sen så har (tja har och har) jag en "kompis" som just nu skiter i att betala sin skuld. visst i över 2? månader så visst hon kanske inte hade pengarna då. Men nu när man snällt frågar så svarar hon inte alls.! Blir så trött på alla dessa meningslösa personer som inte kan sköta sig. På det ena eller det andra sättet. Sen kan man ju ha råkat ut för en massa mer, men ingen ide att skriva upp alla. Men dessa har tagit hårdast. *suck* Sen tycker jag att alla där ute skall vara på sin vakt om folk bara vill ha hjälp med det ena eller andra, låna pengar eller vad som men aldrig gör/ger något tillbaka. 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Jätte bra!
 Intressant!
 För lite bilder!
 Dålig!
 Bra men skulle behövas uppdateras oftare!
 Sådär...
 Annat! ... Om du svarade annat skriv det i gästboken!

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards