TrueefiL

Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av Felicia - 30 augusti 2011 12:48

Föredetta vän:

vi kan börja med i fredags då. eller vi måste nog gå längre bak i tiden. jag piercade min vän 2 veckor innan hon fyllde 18. Ville det egentligen inte men hon TJATADE till sig detta. Och det är något hon tjatat om i flera år. Jag sa alla risker och allt eftersom jag inte är utbilldad men har erfarenhet då jag bla piercat mig själv och andra tidigare. Använde självklart sterilförpackad nål och rengjorde OCH hade handskar och rengjort smycke. Först råkade det bli lite snett men inte alls mycket, jag sa at tjag kunde göra om det utan problem men det ville hon INTE för det gjorde ont. Hon pillade på den HELA kvöällen och morgon dagen!  Hon fick smycket och det NYA rengöringsmeddlet för BARA 120:- som hon skulle betala efter första lönen från sommarjobbet.(skulle antingen få nytt rengöringsmeddel eller pengar för det och hon valde pengar. Liksom Fine, hon har väntat med att betala tidigare och skött det. Hon var sjukt nöjd och stålt över piercingen. MEN...

Hon tog ur det efter en vecka efter som det inte ville läka. OBS det tar MINST 2 veckor innan det läker. Framför allt på någon som är lite överviktig!!! man skall ALLTID räkna med 4 veckor.


Hon skrev senast förra helgen (inte den som var) Att hon skulle betala det men hon viste bara inte när. jag sa att jag nu behövde dom och att jag ville ha det senast den 27... Men oj då fredagen kom och jag frågade och sa att får jag inte pengarna pratar jag men hennes mamma om det hela. så att vi kanske kan lösa det. men icke helt plötsligt skulle jag inte få pengarna. Då enb kompis sa till henne att den var förjävlig och fel och man ska ha en böjdnål när man gör det. men NEJ! man använder raka nålar även till naveln. har pratat med utbildad piercare och min syster för x antal år sedan piercade naveln i studio och det var rak.... och jag tror inte dom börjat med böjda nålar 2011???

Så jag kunde få tillbaka smycket och de rengöringsmedlet som var men då var jag tvungen att åka och hämta det. Likson varför i hela fridens namn skall min pojkvän behöva lägga ut pengar i bensin för att åka 6Mil för att hämta mina grejer som hon "lånade" och skulle betala för?... Well well. jag ringde och pratade med hennes styv far och blev helt och hållet utskälld och idiot förklarad. han svor i varge mening och var förbannad. Och jag skulle INTE ge mig in på något jag inte kunde och jag hade gjort jätte fel och allt, han lyssnade inte för fem öre vad jag sa! Sen eftersom jag hade gjort så hon fick ont och hade ont i piercingen (hon ryckte som sagt i den hela tiden) så fick jag bara hänta smycket för rengöringsmeddlet skulle hon ha för kompensation för svedan! *jisses* slutade med at tjag fick världens ångest och började gråta och han bara "du kan fanb komma och hämta smycket hej" också la han på luren.... (har ej hämtat smycket och vet ej ännu om jag skall göra detta.?


Inpullsköp:


Igår skulle killen till skövde och lämna in ett papper, men när vi var där så hade han glömt detta papper hemma hos mig. *jippie* som tur var hittade jag innan vi åkte billiga DVD filmer.... 35st för 150:- Psutade till 100:- och betalade 50:- för säljarens bensin då han mötte upp oss i Skövde. Så som tur var åkte vi aldrig i onödan då!!  =) skall ev köpa fler filmer av honom vid nästa "löning" ev 1000 dvd filmer för 350-500:- om inte annat 2 filmer jag jätte gärna vill ha för 40:- (jurtjyrkogården 1 & 2)  Köpte även när vi var inne i skövde ett spel till killen för 99:- som han ville ha =)


ekonomi:


jag nämnde för ett bra tag sedan min DYRA interneträkning på 1081:-... Förra månaden betalade jag 800:- och kunde då betala 281:- denna då sista betalningsdatumet är i morgon (31-augusti-2011) men oj vad hände på kontot JO det ska jag berätta... de 800:- hade tydligen inte dragits förra månaden? *konstigt* Så det drogs idag och vipps så hade jag bara 217:- kvar på kontot tills den 27:e!!!!!!! Ringt och pratat med telia och dom kunde inte se om det blivit 800*2 eller inte då det inte visade att jag betalat hela. Och nej det har jag egentligen inte. ocheftersom de 800 drogs idag så hade dom inte sett ännu ändå om hur det låg till även om jag betalat hela.... Så jag har till den 30-sep-2011 att betala 281:-.... *Suck* Försökt att få tag på socialen hela jävla förmiddagen. men fått svar? Nej, har till och med i morse pratat in på hennes telefonsvarare. För jag kommer inte klara mig på 217:-!! Så jag hoppas på att dom kan hjälpa mig med det hela!!!!!! Annars vetta fan vad jag gör helt ärligt. jag skulle nog nästan skälla ut Socialen efter noter! För det är ju inte mitt fel i alla fall at tjag inte har några pengar kvar då det dragits FÖR FEL!!!!!

Av Felicia - 30 augusti 2011 12:42

har ni tänkt på en sak. Alltid är det någon som ber en att göra något eller frågar om man kan hjälpa till eller helt enkelt bara få tips om något.... Själv så får jag nästan dagligen meningar och frågor ifall jag kan göra något eller att jag ska göra de... Tänk att människor i största allmänhet ALDRIG blir nöjda.. =)


Det är också lite kul att se hur människan fungerar. ibland kan man bli förbannad om någon säger att man skall göra mer än man gjort eller orkar. Annars kanske man bara blir glad. Och där finns det mycket exempel på "lata" personer och personer som har "överskottsenergier". 


Idag för min del blev det städning och jag är nog långt ifrån klar. då det han bli riktigt ostädat sen sist. Sen skall jag tydligen göra mackor till killen innan vi drar iväg så han kan äta i bilen... Också ska jag ta med papper som vi skall åka och lämna in på ett ställe i skövde. känns lite långt bara för det. Det två sista grejerna var mina ombedda saker=) 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Jätte bra!
 Intressant!
 För lite bilder!
 Dålig!
 Bra men skulle behövas uppdateras oftare!
 Sådär...
 Annat! ... Om du svarade annat skriv det i gästboken!

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards