TrueefiL

Alla inlägg under augusti 2011

Av Felicia - 10 augusti 2011 18:29

Alla råkar nog ut av dessa personer som bara spelar eller dom som helt enkelt utnyttjar en. Man kanske märker det tidigt eller efter flera år. Men kanske har dina misstankar? 


Själv så är jag jävligt trött på dessa personer. De personer som faktiskt varit närmast mig och som just försökt utnyttja mig och lyckas till en viss del. Var min mamma och min syster. Framför allt när jag fick min egen ekonomi. och framför allt då min givmildhet. Sen så har (tja har och har) jag en "kompis" som just nu skiter i att betala sin skuld. visst i över 2? månader så visst hon kanske inte hade pengarna då. Men nu när man snällt frågar så svarar hon inte alls.! Blir så trött på alla dessa meningslösa personer som inte kan sköta sig. På det ena eller det andra sättet. Sen kan man ju ha råkat ut för en massa mer, men ingen ide att skriva upp alla. Men dessa har tagit hårdast. *suck* Sen tycker jag att alla där ute skall vara på sin vakt om folk bara vill ha hjälp med det ena eller andra, låna pengar eller vad som men aldrig gör/ger något tillbaka. 

Av Felicia - 9 augusti 2011 16:20

Ibland är dom lite roliga måste jag säga. Stämpeln på skickning från posten är den 4/8-2011. Skulle senast vara betald den 5/8-11 och jag hade den i brevlådan idag. För visso kollade ej posten igår men det är ändå för sent! och Dom brukar väl ändå inte skicka ut räkningar så man skall få dom dagen innan? Aldrig varit med om det från dom tidigare. 

Vet någon hur det för övrigt funkar för detta var första gången jag fått räkningen alldeles för sent! Och med tanke på soc så tar det ju några dagar innan dom får det till sig då jag måste skicka in det. 

Hade i alla fall tur att hon jag har kunde fixa så elen blev betald imorgon trots att hon ej fått räkningen! 


(sa i o för sig att jag kunde betala den men då skulle jag ej ha några pengar kvar.) 

Av Felicia - 7 augusti 2011 22:03

Tänkte höra om ni ha några på tips på hur man skrier ett personligt brev?

Av Felicia - 4 augusti 2011 17:33

Jag ville bara tala om det att imorgon lär jag inte kunna följa bloggar eller blogga själv. jag åker i kväll och sover hos killens farmor och skall kolla hus imorgon kväll. Så kommer vara hemma rätt sent antar jag, så bara till att sova när man kommer hem... Är ju en bit att åka där ifrån. Sen vet man ju aldrig hur länge man kan stå och prata med han som skall hyra ut huset... 


Sköt om er. 

Av Felicia - 3 augusti 2011 15:01

Idag ville jag säga några meningar om två program jag just sett... brukar se dessa när det väl går på tv när man sitter där med fjärkontrollen i handen. 


Extreme makeover home edition: 

Det dessa personer gör är helt otroligt. Sen har jag för mig att de flesta som jobbar i teamet själva haft det dåligt från början? 

Men jag beundras så av familjerna. Hur dom lyckas hålla ihop och klara sig egenom alla motgångar och det negativa som kommit i deras väg, dödsfall till att dom inte kan bo hemma utan en familj på 6 personer på ett rum på ett hotel. Men aja. det är som sagt otroligt och inspererar mig att dom faktiskt håller ihop.! Jag uppskattar deras kärlek till varandra och övriga folk i sammhället. 



It´s Me Or The Dog:


Detta program har alltid varit min favorit med viktoria eller vad hon heter, och även ett där det var en kille som uppfostra hundar osv. 

Men detta programet jag såg idag med hunde Sammy gav mig total hjärnsläpp, HUR kan en förälder blunda soppas för psoblemen, hur kan familjen inte haft några regler från början? Det jag blir mest irriterad på ÄR hur dom kan lyckas sätta barnen i fara. Utan att förhindra det på något vis. 


Visst det kan vara svårt att uppfostra en hund, och lätt att få dom understimmulerade men det är inte det egentligen. Utan att låta det gå till fara och aggresivitet. Såg ett avsnitt för någon månad sedan där ett par hade 3 månader kvar tills dom skulle få barn, där dom hade en hund som var barn ilsk och hunsilsk. Men dom fick det att funka vad jag förstog det som med daglig träning med "lotsas bebis". Samt träning med andra hundar på promenader osv. 


Det är helt otroligt att man kan få ordning på en hund så länge man har tid och orken och framför allt viljan till att få det funka helt! De säjs att man inte kan lära hamla hundar att sitta, MEN det är en bra lögn! Visst man kanske får jobba lite mer  med en vuxen hund än med en valp men allt går bara man vill och engagerar sig. =)


Sköt om er!

Av Felicia - 2 augusti 2011 15:35

Ja ni har väl inte missat den skällande katten? 


Av Felicia - 1 augusti 2011 16:24

Ni har väl inte missat den skällande katten?


Enjoy!




Av Felicia - 1 augusti 2011 02:05

Först skall jag be om ursäkt att jag varit dålig med att uppdatera i helgen. I fredags skrev jag ju att jag kollade på amerikansk fotboll. Och blev vist så på lördagen också, göteborg/lidköping mot ett tjej lag. Killarna van.. Efter 7 minuter fick en tjej åka iväg med ambulans på grund av nackskada... Sen på eftermiddagen/kvällen blev det handling så var inte hemma förän vid 18.00 på kvällen och åkte redan vid 12 tiden... tog ca 40 minuter genom falköping då dom hade raggarbil träff då det skulle vara kruising (stavning?) på kvällen inne i falköping... Aja, och idag har det inte hänt någonting alls in princip... 

Ne till temat nu.


Spöken/Andar.


Är det något ni tror på? Det händer kanske ofta något man inte kan förklara. 

Själv så tror jag på det... Då jag varit med om en del. Men som sagt man vet aldig. Vissa gånger kan man säga att det finnas en anledning till vissa saker. Men en del går verkligen inte att förklara. Ni har säkert någon gång sett någon dokumentär/program på tv om just andar, hus som är hemsökta osv. Vad tycker ni om allt detta... Vissa program och saker kan man tycka är lite överdrivet för att stämma, MEN man vet ALDRIG om det stämmer eller inte om man själv inte är där eller med om samma/liknande saker... 


Inatt sitter man uppe för att man inte kan somna. Känns så obehagligt i hela lägenheten. Men jag hoppas på att jag kan sova någonting inatt.. Men man vet ju aldrig... Annars får man väl vara uppe tills i morgon kväll så att man inte vänder på dygnet... Ja ni förstår vad jag menar med det? he he... 


Man får hoppas på att ni alla där ute sover gott... Imorgon skall jag ta tag och läsa alla blogg inlägg som är nya som visas på blogglovin. =) Mycket bra sida att gå med i om ni inte redan är med där och följer en hel del bloggar. 


 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Jätte bra!
 Intressant!
 För lite bilder!
 Dålig!
 Bra men skulle behövas uppdateras oftare!
 Sådär...
 Annat! ... Om du svarade annat skriv det i gästboken!

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards