TrueefiL

Direktlänk till inlägg 3 september 2011

P-stav och grav-test Haft p-stav över ett år!

Av Felicia - 3 september 2011 16:02

Oj ja vart skall man börja? 
Sen jag satte in P-staven om man tar från januari så har jag haft mens 3-7 dagar 2 gånger i månaden och helt plötsligt på 2 månader inget alls... Förra månaden i början så fick jag lätt blödning med 2 dagars mellanrum. Och då menar jag LITE. Inte ens ett trosskydd blev "fullt"... Knappt om man la ihop de 2 dagarna...


och om man går till symptomer så har jag en lång lång lista! Vill ni läsa så kommer den här annars hoppa till längre ned.:


Extrema humör svängningar. 

Värkande och ömmande bröst.

Större bröst med viktminskning så inte ens de bhåar jag har passar korekt.

Tappat mycket av sex lusten.

Illa mående varje dag. Värst på morgonen/förmiddagen.

Värme slags attacker.

Sötsug.

Galen i lingonsylt. (vilket är bra ovanligt)

Äter mycket mindre men är in prinsip ständigt hungrig.

rundare och svullen mage.

Blir akut pissenödig.

haft mensvärk eller mer som att allt där nere dragit ihop sig 2 gånger.

Rygg/svank/(fogarna?) värk.

Reagerar starkt på lukter.  

Trötthet trots att jag sover som jag ska!


Obs: Detta har jag INTE om jag skall ha mens. Och det är soppas så min pojkvän reagerat och tror jag är gravid. 


Har under hela förmiddagen läst om graviditeter med preventivmeedel Och framför allt P-stav. och det kan ju uppstå. Och typ alla skriver om man tvivlar SKA man göra grav-test i alla fall... 


Så idag skaffade jag mig 2 test stickor. och kunde inte vänta så jag gjorde ett test idag vid 15.00? kunde inte vänta. men vet att morgon pissen är bäst. Detta visade negativt. men skall testa mig igen på måndag morgon för att vara säkrare! För jag tvivlar trots allt! Med tanke på kroppens respons som aldrig skett förut och mitt beteende...  Vad tycker ni själva om bilderna? Ser det ut som ev graviditet eller inte!? OBS lätt överviktig MEN magen har aldrig varit såhär!!! Utan har varit mer jäms med brösten!!!!!!! 


   

 
 
JessiCa

JessiCa

3 september 2011 20:35

Det där med graviditetsfunderingar kan ju ställa till det ganska rejält i skallen på en. Jobbigaste är ju att när man läser om det så känner man i princip "det här stämmer verkligen in på mig". Sitter ju själv fortfarande i den sitsen då min mens fortfarande inte dykit upp. Så för min del så är den ungefär 3 månader försenad än sålänge, (Y) Men du får väl helt enkelt vänta till på måndag och ta ditt andra test, och visar det neg. då så kanske det är PMS-symptom du har? http://se.babycenter.com/preconception/activelytrying/pms/#6 även det är ju liknande de symptomen du skriver här ovan.

Take Care.

http://stroonger.blogg.se

Felicia

3 september 2011 21:36

Jo men, då är det konstigt att det varit så konstant i 1½ månad om det skulle vara PMS? För det är ju ingen ändring på det hela. Så tveksamt om det skulle vara PMS. men men, får se hur det är på måndag vid nästa test.
Sköt om dig.

 
Hanna

Hanna

4 september 2011 18:27

Hm, läskigt. Inte kul att få barn oväntat. Alla preventivmedel är ju ungefär lika säkra vilket innebär att 1 av 200 kvinnor blir gravid trots att de använder preventivmedel. Hm.
ha det bra!

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Felicia

5 september 2011 14:32

Jo speciellt när det är så jäkla mycket. Men det ordnar sig nog =)
Sköt om dig kram!

 
Ingen bild

Linn

4 september 2011 21:01

tips:du borde nog ta ut p-staven innan du får mer problem.

Felicia

5 september 2011 14:31

Okej, har du haft problem med p-stav?

 
Ingen bild

alexandralindqvist.bloggplatsen.se

16 september 2011 21:24

Hej.. såg detta inlägg.. har själv haft P-stav i ca 3 år.. när jag satte in den så hade jag ingen mens alls på ca 1 1/2 år sen helt plöttsligt fick jag jätte mycket mens.. å jag menar mycket! blödde typ floder 15 till 20 dagar i månaden.. trodde min P-stav slutat fungera så jag gick till läkare och efter många om och men så fick jag en ny P-stav.. men fortsatte blöda som en flod.. sen efter ett halvt år slutade de bara och allt var som vanligt igen. sen började jag få lite små blödningar här och var och sen slutade det helt igen.. då fick jag exakt samma symtom som du.. magen var stor och svullen.. såg ut som jag var gravid i 5e månaden. gjorde säkert 100 grav test men va inte gravid.. så dom där P-stavarna spökar verkligen med hormonerna måste jag säga..

Felicia

20 september 2011 15:01

Hejsan. okej, ja det verkar som att p-stavarna kan spöka otroligt mycket. Men frågan är skall jag behöva byta eller inte? men hur som helst skall jag ju ta tag i att prata med ungdomsomtagningen kring allt detta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 30 juni 2014 01:26

God kväll, eller kanske natt skall man säga om man kollar på klockan, Har varit en lång tid som varit och mycket har hänt. Har inte haft koll på vilken dag det varit eller något. Var fast i alkoholen, men inte druckit sen i tisdags och det känns ...

Av Felicia - 18 juni 2013 05:59


Idag är det dag 2 för killen på jobbet. Och jag har väl blivit nästan den klassiska hemma fru personen.  Städar och donar. Dock får jag inte laga mat så killen har det klar när han kommer hem.    Daggens schema:  Dammsuga sovrummet vilket jag...

Av Felicia - 9 juni 2013 22:30

Är jobbigt,.. Är det rätt eller fel ens val? En paus är nog bra just nu. ...

Av Felicia - 10 mars 2013 16:20

Pulka åkning är roligt. Men jag åkte tefat i en brant backe med gupp och ut på isen i Hällekis stenbrott. Skulle åka lite längre uppe ifrån och det slutade med hjärnskakning blåmärke och ja, nack och rygg ont. 1 bilden är precis efter fallet, 2 bilde...

Av Felicia - 20 februari 2013 22:07

Panikångest i sömnen 2 gånger på en vecka. Skulle vara så Skönt om man kunde hitta en bok om just det. Men inget man hittar utan om de vanligaste ångestanfallen som finns. Det är så hemskt och jag blir alltid lika rädd när jag haft det och min po...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Jätte bra!
 Intressant!
 För lite bilder!
 Dålig!
 Bra men skulle behövas uppdateras oftare!
 Sådär...
 Annat! ... Om du svarade annat skriv det i gästboken!

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards