TrueefiL

Alla inlägg under oktober 2011

Av Felicia - 27 oktober 2011 20:58

1. Mörkrädd.

2.rädd för vilda djur.

3.Löjlig

4.Skrattretande


Ja om man ska sammansätta mina 4 pungter så var jag ute och röka, och jag vet att det finns mycket vilt här som jag bor nu. Ja stog ute och röka efter 3 bloss hör man det gå/springa i skogen. på 2 ställen. *hjälp* tänkte jag. Pullsen ökade men såg inget. Sen hör man det springa närmare och vipps så släckte jag ciggen och gick in. Tycker jag är så jävla löjlig så det finns inte! Liksom herregud jag är 18 och djuren är minst lika rädda för mig som jag är för dom! 


Men ja! Jisses säger jag bara. Hade hellre velat se dom så man vet VAD och VART dom var. Än att stå i ljuset och inte se ett piss 200 meter framför en. Men hade jag sett en älg hade jag gått in ändå... Men asså... Fy fan! Om några månader/ett år kommer jag nog inte bry mig så mycket... Men ändå. man har ingen kontroll!


Asså varför är jag rädd? Jag har inte gjort dom något och dom har inte gjort mig något.. Men ändå lik för bannat så är man rädd.... Skrattar fan åt mig själv och tycker jag är fruktansvärt löjlig. Det är nog mest Killens fel som sa att han sett en älg utanför mitt sovrums fönster!! Ha ha... 


Ne pinsamt inlägg enna, egentligen är det ingenting. men men. 

Sköt om er!


 

Av Felicia - 27 oktober 2011 17:32

Detta är ett ämne som jag kom och tänka på!


Tänk hur många det är som vänder kappan efter vinden! Det är sjukt!

Som även inte vågar stå för vad dom sagt, jag är inte den bästa kan säga något om någon till en annan, men personen man pratat om får också veta det från Mig i så fall ett tag efter! Och jag står för det jag sagt! 


Många (inte alla) är sådana att dom kan prata bra om en person när dom är med den och när den inte är med så kan det vara hur mycket skit snack som möjligt. Kan hålla minen och sen inte. Blir irriterad på det! 


Ena stunden duger någons vän men nästa inte alls.. Kan hålla på så tills någon av dom (oftast den utsatta) ger fan i allt med sin vän och bryter kontakten!


Sen är det många som ska verka så jävla bra med lagar, men gör fel själv med. Kanske värre! Och det är bland det värsta jag vet! personer som har lätt för att klanka för andras fel/olagligheter när dom själva kan göra fel/olagligheter nästa sekund! Som då tycker det är helt okej, och inte så farligt. Även dom som ALDRIG kan ta en sak med perosnen ifråga utan till alla andra! Ne fy fan säger jag bara!! 



    


 

Av Felicia - 27 oktober 2011 17:25

Börjar å lite ordning mer nu... Datorn dampade sönder tidigare idag. 

Började så jag kunde ta kort på lägenheten men sn brast det i att fixa och städa... Well well...

Underbara grannar är det här =) Redan fått bra kontakt med nästan alla skulle jag tro... ^^

Igår blev man bjuden på mat hos tjejen bredvid. Super gott med wock grytan hon gjorde. 

Jag borde komma på något intressant att skriva om snart. Som är lite mer läsvärt. 

Och alla myggor som finns, blir galen ha ha! och kylan, dock mycket bättre kyla här uppe än i Åsarp må jag säga... 

Så den saknar jag inte alls! Och Mikael (gamla hyresvärden) borde väl ändå ha kollat upp allt med pengar eller? Skador och hyran jag ska få tillbaka eller om det blir kvittat. Blir fan förbannad snart!!!! 
 Men skit samma bättre han inte hör av sig ha ha =) Jävla penga kå*a hyresvärd...! ursäkta men det är så med dom där borta.. Och inte meningen att snacka skit om hyresvärdarna där.... 


Sköt om er!


   

Av Felicia - 26 oktober 2011 11:19

Ja det första problemet jag fick i nya lägenheten var själva internetet... 

Det är hur segt som helst och vill oftast inte ha någon signal styrka alls :( Så det är rätt jobbigt, tar oftast minst 10minuter för en sida att ladda klart helt... Så ska någon dag framöver ringa telia och prata med dom... 


Jag har helt plötsligt för lite blommor :( Eller ah egentligen kanske det är lagom? Men det tycker inte jag...

Sen är det massa små fix i lägenheten kvar. Tavlor som ska upp på väggen, alla lådor ska upp till förådet =) 

så det är det de...

Sköt om er!



 

Av Felicia - 23 oktober 2011 02:16

Hejsan alla! Nu har det gått några dagar eller ah, kollar man på klockan så är det 3 dagar i nya lägenheten... Igår öppnades första ölen. Idag blev det vin och öl och hedersbesök av Jerry! Var även inne i stan en sväng och trevligt har det varit. imorgon har jag bestämt mig för god mat. (för mig i alla fall) Och få ordning i lägenheten! He he! mer besök mottages här ute på "landet" i byhöla! Saknar dock mina underbara grannar med far m.mKillen och Jerry spelar på tv, (ps3) medans jag sitter här och tråkar! Ointressant inlägg men bilder kommer på lägenheten när den är fullt i ordning!!Internetet är kasst här så ska ringa Telia och deala med dom någon dag fram över. På måndag blir det Åsarp igen med att lämna nycklar osv... även adressändring... Sköt om er. kramen

Av Felicia - 19 oktober 2011 19:28

Som över skriften. Flytten på går och det är stressigt, jag är nog egentligen mer stressad än vad jag behöver... Och sömn behöver man =) Så ska försöka fixa lite mer det sista som jag orkar i tv:rummet innan jag lägger mig för att sova... Trodde jag inte hade så mycket små plock som jag har! USCH! Flytten började tidigare än förväntat... Skulle annars kört på fredag men började igår (tisdag) Så kommer vara ute helt i morgon och städa... 


Sen ska man få ordning på allt på det nya stället.. och hur ska det bli bra med alla saker? ha ha! men det löser sig... bara man kan bestämma om skrivbordet ska vara i tvrummet eller i sovrummet. Men det får man helt enkelt ta i morgon he he! 


Ont i ryggen och helt slut. Och det tär på psyket... 


Speciellt om man tänker efter att det faktiskt är min 20:e flytt i livet nu! *suck* 

Well, en granne som jag har på samma våning verkar i alla fall sjukt trevlig och lätt att ha med att göra! Så det kommer nog inte vara några större problem! 


Ne nu slutar jag skriva. Hur kul är det egentligen att läsa om detta? haha.. 

Detta blir sista blogg inlägget tills jag kommit till nya lägenheten.. =) Sen blir det bilder på hur det blivit när det är i ordning! Om man tänker på det!


Sköt om er bye!


 

Av Felicia - 16 oktober 2011 18:44

Osocial med både bloggar och internet känns det som. 

Storm packar då flytt sker till helgen. Hastigt besked. Men viss  huresvärden har inte hört av sig angående att dom andra skrivit på kontraktet men pratade med dom häromdagen =)  Så dom ska väl flytta in så fort som möjligt. Sen så blir det väl att springa till affären i morgon eller på tisdag och lika så posten. Så att jag kan fylla på telefonen... Då jag måste ringa till soc på tisdag när hon är tillbaka att flytten blev så snart. *phju* 


vad händer mer i mitt liv just nu? inte mycket alls, firade ett år igår med killen =)   Tänkt vad detta året gått fort!!! <3   

Sköt om er!

   



Av Felicia - 11 oktober 2011 15:56

Blev ett 3 inlägg nu på kort tid. *wops*


Idår var en dag man försökte gå vidare mer än små steg. 

Slutade i kaos men ändå bra i slutändan. Många ord och meningar man hörde såra en totalt. Man ifråga sätter sig själv när man vet att det är fel person att ifrågasätta... Många meningar låt så otroligt fel! Och ibland ifrågasätter man sig själv hur andra egentligen tänker. Men man får aldrig några bra svar. 


Man är ärlig och säger vad man tycker och tänker. Men det man säger betydde vist något annat från ens annans öra... Ja egentligen vad ska man säga?! 

Kommer inte gå in på detaljer om något av det här just nu... Då det inte ens är värt att skriva om i långa loppet. 

Egetnlgien trodde jag allt var bra, men icke! Felicia ska aldrig vara glad och social! Nej Nej!


Asså dessa "egentligen" borde snart gå i terapi för att bli av med begäret till att nämna det hela tiden. Men egentligen spelar det ingen roll alls om man skriver det eller inte.. ja se där där kom det igen... 


Sköt om er!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Jätte bra!
 Intressant!
 För lite bilder!
 Dålig!
 Bra men skulle behövas uppdateras oftare!
 Sådär...
 Annat! ... Om du svarade annat skriv det i gästboken!

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards