TrueefiL

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2011

Humm...

Av Felicia - 4 oktober 2011 15:19

Jisses, vad ska man skriva. Somnade sent igår... Vaknade tidigt idag... har inte lyckats äta mer än lite choklad... Suck vad less jag blir på mig själv. Sen är jag jävligt förvirrad har varit det ett tag nu... Men tänker då inte gå in på detaljer, tycker bara att allt är konstigt! Och jag vet inte längre vart jag står eller någon runt om mig. Liksom allt vänder fram och tillbaka... 

Ibland önskar man mer att man hade någon att prata med mer än killen som förstår och inte klankar ner på något oavsett vad man skulle säga... men men... 


På tal om ingenting, i förrgår tror jag det var så fick jag världens sötaste mötande när jag och killen kom hem från fkp. Det var grannens katt som bokstavligen skenade till mig! Hon gick inte mer än max 50 cm från mig. höll sig gärna precis in till mig.Och jag märkte på henne att hade jag struntat i henne och gått upp hade hon följt med så jag följde henne hem och fixa så hon blen insläppt av grannens kille... När vi gick på gräset som är mellan husen så saktade jag ner lite bara för att. Men ja vad gjorde katten då, jo hon stannade snurrade runt så hon bara var 40-50 cm före eller precis bredvid. hon kollade mycket bakåt för att se så jag verkligen var med. och i trappuppgången så tände jag då jag hatar att gå i den trappuppgången när det är mörkt. och hon väntade vid första trappsteget. och började g¨när jag var precis bakom henne. Hon höll ca en fotlängd från mig och när vi väntade på att grannen skulle öppna så kollade hon massor på mig och ville bli klappad. tycker det är konstigt då den underbara katten aldrig betett sig så mot mig. ^^ Men men, sen brukar hon inte spinna med en gång heller när jag klappat henne... <3  Bild tagen från grannens blogg på mamma katt när hon hade kattungar...

 


 

 
 
Hanna

Hanna

4 oktober 2011 17:18

Gullig katt! :)

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Felicia

5 oktober 2011 15:32

he he ja, hon är riktigt fin!

 
JessiCa

JessiCa

4 oktober 2011 22:31

Hehe, jo, brukar ju bli så.

Absolut inga problem att du tog bild från min blogg på Gucci. :)

Angående vad vi ska göra med henne så vet jag faktiskt fortfarande inte det... Just nu står det ganska så väldigt mycket still i huvudet angående det. De avmaskningsmedel jag använt på henne har varit för alla möjliga sorters mask & parasiter som veterinärer och apotekare har rekommenderat. Skulle jag räkna på kostnader jag lagt ut på enbart avmaskningsmedel så är summorna rätt så enorma. Jag har ju läst en del om att masken kan bli "immun" mot avmaskningsmedel om man avmaskar för ofta. Läste att man med en vanlig utekatt ska avmaska mellan 1-2 gånger om året, men skulle jag följa det så skulle det bara innebära mer lidande för Gucci eftersom hon ordagrant spyr ner hela lägenheten och spyorna är fulla med mask... Har ju även själv sett då hon spytt hur hon hulkar och tuggar då masken fastnar i halsen på henne. Sedan är det även så att jag hellre vill ha henne inne för att slippa masken. Alltså hålla henne inne så hon verkligen blir frisk, vilket resulterar i protester som att både pissa och skita i både badrum, kök och vardagsrum, samt att hon visar extrema aggressioner mot både Gizmo, Hero och kattungarna som inte över huvud taget får komma nära henne. Som hyresvärden sa "blir det några skador för det så är risken stor för att ni får stå för en hel sanering av lägenheten", och det är inga billiga kostnader det heller.
Nu är ju åtminstone hennes avföring normal vad jag kan se,.. Förut var avföringen mer som bruna, slemmiga (enormt slemmiga) pölar... (Too much information, sorry haha). Det återstår väl helt enkelt att se hur hon fortsätter efter att kattungarna är borta, och tacka fan gudarna för att alla nu är tingade. :)

Och sorry förresten att jag lämnar en hel uppsats i ditt kommentarsfält, men jag försökte åtminstone göra en lååång förklaring kort.

Take Care!

http://stroonger.blogg.se

Felicia

5 oktober 2011 15:31

Juste ja Gucci stavades det ha ha... Minnet är bra men kort ibland...
Ja det är hemskt när det är så, sen så är ju hyresvärden så jävla petig, så det är onormalt!
Låter toppen att avföringen är bättre nu på tissan, men tror hon måste vara ute ändå, men kanske inom mer rimliga tider om du förstår vad jag menar? om det går, dock lite svårt med en ute katt som är van vid att vara ute hur mycket hon vill. Jag tror att du inte ska ta mer kattungar på henne, jag tror det är största anledningen till all mask och allt sådant, speciellt magerheten. Har för mig att kattungar nedsätter emun försvaret på mammorna? eller har jag fel?... det skulle ju vara synd om ni måste göra er av med henne då hon är en riktigt fin katt! Så man får ju hoppas på att hon blir bra!

Sköt om dig!

 
JessiCa

JessiCa

5 oktober 2011 22:13

Jo, det är ju skönt att se att hon åtminstone går mot bättringsvägen och åtminstone inte blir sämre...
Jo, det är ju så att jag egentligen inte har något annat val än att låta henne vara ute. Dock så var det aldrig några problem då vi bodde i den gamla lägenheten, hon kunde dels inte hoppa ut och visade inte heller några tendenser på att hon ville ut.

Vad det gäller att inte ta mer kattungar på henne, grejen är den att jag egentligen aldrig velat ha kattungar på henne, dock är det "djurplågeri" att inte ta någon kull eftersom det ligger i deras instinkt och natur. Alla kullar har ju varit "oplanerade" om man säger så... Sedan är det även så att hon börjar löpa nästan direkt efter att hon fått en kull, hon sticker ut, blir dräktig och kommer in igen. Det är ju jävligt svårt att hålla koll på det, och vad jag menar med det så skulle jag inte ha samvete att sterilisera henne om hon har kattungar i magen (vet inte ens om det går att göra, men det går säkert göra någon form av "abort" på katter), och hon verkar ju oftare dräktig än ickedräktig... "Släpp inte ut henne när hon fått en kull då" - Näe,.. Kanske inte, men då återstår ju problemen med att hon pissar och skiter ner hela lägenheten istället, samt fortsätter sin terror mot mina blomkrukor i både kök, sovrum och v.rum Hon liksom gör sig större och klumpigare än vad hon egentligen är, välter en kruka, tittar nonchalant på den, tittar lika obekymrad på mig och vänder sedan nosen ut mot fönstret. Katt med attityd? Jotack, "sådan matte, sådan katt"...

Får väl iallafall vänta och se tills kattungarna är borta så får jag hålla tummarna på att hon känner trygghet efter det. För katter kan även känna sig "trängda" och uppstressade i en miljö där det finns många djur... Jag personligen tycker inte att jag har många djur, men... Utomstående tycker nog det... Och tydligen även Gucci :O haha!

http://stroonger.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 30 juni 2014 01:26

God kväll, eller kanske natt skall man säga om man kollar på klockan, Har varit en lång tid som varit och mycket har hänt. Har inte haft koll på vilken dag det varit eller något. Var fast i alkoholen, men inte druckit sen i tisdags och det känns ...

Av Felicia - 18 juni 2013 05:59


Idag är det dag 2 för killen på jobbet. Och jag har väl blivit nästan den klassiska hemma fru personen.  Städar och donar. Dock får jag inte laga mat så killen har det klar när han kommer hem.    Daggens schema:  Dammsuga sovrummet vilket jag...

Av Felicia - 9 juni 2013 22:30

Är jobbigt,.. Är det rätt eller fel ens val? En paus är nog bra just nu. ...

Av Felicia - 10 mars 2013 16:20

Pulka åkning är roligt. Men jag åkte tefat i en brant backe med gupp och ut på isen i Hällekis stenbrott. Skulle åka lite längre uppe ifrån och det slutade med hjärnskakning blåmärke och ja, nack och rygg ont. 1 bilden är precis efter fallet, 2 bilde...

Av Felicia - 20 februari 2013 22:07

Panikångest i sömnen 2 gånger på en vecka. Skulle vara så Skönt om man kunde hitta en bok om just det. Men inget man hittar utan om de vanligaste ångestanfallen som finns. Det är så hemskt och jag blir alltid lika rädd när jag haft det och min po...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Jätte bra!
 Intressant!
 För lite bilder!
 Dålig!
 Bra men skulle behövas uppdateras oftare!
 Sådär...
 Annat! ... Om du svarade annat skriv det i gästboken!

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards