TrueefiL

Direktlänk till inlägg 20 februari 2013

Panik ångest i sömnen...

Av Felicia - 20 februari 2013 22:07

Panikångest i sömnen 2 gånger på en vecka. Skulle vara så Skönt om man kunde hitta en bok om just det. Men inget man hittar utan om de vanligaste ångestanfallen som finns.

Det är så hemskt och jag blir alltid lika rädd när jag haft det och min pojkvän berättar att jag fått det. Då jag inget vet och inte kan kontrollera det. Liksom det är inte jag. Det är som om något tar över kroppen när jag sover.

Well anfall 1:
Rev jag upp ca 5 cm på sidan av magen som tur är vaknade killen och stoppade mig. Det är jag evigt tacksam för.

Anfall 2;
Killen och en kompis räddade bog livet på mig då jag tydligen bl.a Försökte strypa mig själv. Ja det låter sjukt hur kan man göra det i sömnen? Hur kan man skada sig? Man måste vara skitso eller något? Klart man är i medvetandet? Nej det är inte klart det där. Det är en föregetts vardag. Har legat inne på grund av det utan något resultat på vad det verkligen är och hur man hindrar det. Finns ingen riktig förklaring....

En nu ska jag kolla färdigt på filmen som går på tv. Ses en annan dag bloggen.
Och jag tackar för inga otrevliga kommentarer.!
Sköt om er. Kram!

 
 
Ingen bild

Henka

11 juni 2013 05:25

Man kan INTE strypa sig själv så är du rädd för det så är du rädd i onödan. En människa kan inte kväva sig själv på något sett.

Felicia

18 juni 2013 05:59

Ne inte fullt ut kanske men tillräckligt så att man blir rädd av det hela...

 
Ingen bild

Lissi

3 november 2013 21:09

Märkte för inte så länge sedan att min kompis också gjorde det du berättade om, alltså försökte strypa sig själv i sömnen.. Hon berättade att hon alltid drömde ungefär samma sak, fast hon kmr inte ihåg vad hon drömmer och att hon alltid vaknar av att - ja, att hon försöker strypa sig själv :/ satt i ungefär en timme och höll i henne så att hon kunde sova lite iaf :) riktigt läskigt det där o: visst att man inte kan ta självmord på det sättet men man kan ju fortfarande skada sig :/

Felicia

30 juni 2014 00:54

Ja det är något fruktansvärt obehagligt. Som tur är kan man inte ta livet av sig men att det skadar är inte bra :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 30 juni 2014 01:26

God kväll, eller kanske natt skall man säga om man kollar på klockan, Har varit en lång tid som varit och mycket har hänt. Har inte haft koll på vilken dag det varit eller något. Var fast i alkoholen, men inte druckit sen i tisdags och det känns ...

Av Felicia - 18 juni 2013 05:59


Idag är det dag 2 för killen på jobbet. Och jag har väl blivit nästan den klassiska hemma fru personen.  Städar och donar. Dock får jag inte laga mat så killen har det klar när han kommer hem.    Daggens schema:  Dammsuga sovrummet vilket jag...

Av Felicia - 9 juni 2013 22:30

Är jobbigt,.. Är det rätt eller fel ens val? En paus är nog bra just nu. ...

Av Felicia - 10 mars 2013 16:20

Pulka åkning är roligt. Men jag åkte tefat i en brant backe med gupp och ut på isen i Hällekis stenbrott. Skulle åka lite längre uppe ifrån och det slutade med hjärnskakning blåmärke och ja, nack och rygg ont. 1 bilden är precis efter fallet, 2 bilde...

Av Felicia - 19 februari 2013 17:11

Hej och förlåt att jag inte skrivit på länge. Mycket som varit det sista. Dödsfall och 3 åkningar till Gävle sedan nyår. I helgen var jag där på begravning, hur fint som helst vill jag lova. ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Jätte bra!
 Intressant!
 För lite bilder!
 Dålig!
 Bra men skulle behövas uppdateras oftare!
 Sådär...
 Annat! ... Om du svarade annat skriv det i gästboken!

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards