TrueefiL

Direktlänk till inlägg 30 juni 2014

Ett tag sedan sist

Av Felicia - 30 juni 2014 01:26

God kväll, eller kanske natt skall man säga om man kollar på klockan,
Har varit en lång tid som varit och mycket har hänt. Har inte haft koll på vilken dag det varit eller något.
Var fast i alkoholen, men inte druckit sen i tisdags och det känns så jävla bra. Haft ett återfall i självskadan. (Verkligen inte okej)
Den natten som min onyktra vän hos mig. Vaknade 4 på natten och det var blod på köksgolvet och inne på toa samt hallen. Gick och kolla över hela lägenheten och såg att kniven låg på soffan. Pissade och gick och la mig och väckte min vän efter lite tänkande och sa "vart fan har du skärt dig" fick svar och sa det till min vän att hon fick välja mellan att gå hem med en gång eller sova och städa morgonen där på och sen gå hem, hon valde att stanna och städa. Vaknade runt 10 igen, min vän sov. Gick upp för att pissa och röka morgon ciggen. Blodet var borta från köks golvet så jag blinka en och två gånger och tänkte " stämmer det jag såg i natt eller vad är det med mig?" Gick till toan och såg att det fortfarande var blod där inne, då förstod jag att det jag såg vid 4 tiden stämde. Gick och röka och kollade om kniven låg kvar, men den var borta. Gick till köket och kollade bordet och diskbänken där gårdagens disk stod men nej ingen kniv. Kände paniken väckas lätt, kollade rums bordet men nej, den är inte där. Stannade till och två djupa andetag och frågade mig själv vart f*n hon kan ha gjort av den! Då kollade jag soffan, där låg hennes svarta ryggsäck med ett litet fack på framsidan. Kände på väskan och mycket riktigt låg kniven i det lilla facket med blodigt papper, tog upp den blodiga kniven och sköljde av den, disken tar jag hand om senare tänkte jag, min vän vaknade och jag gick ut på balkongen och röka. Min vän kom ut för att också röka och sa godmorgon. Jag svarade kort morrn.
Hon fråga hur det var och jag svara: hur tror du?! När man vaknar 4 på natten för att gå på toa och det är blod i köket, toan ich hallen?! Och varför i helvete hade du lagt bed min kniv i din väska.
Svaret var att jag inte skulle skära mig.
Jag: så det gör inte du då?! Och vet du vad jag har fan så många mer knivar och sylvassa rakblad så det är lugnt du!
Vet att det inte var de bästa svaren, men jag hade inte skurit mig på länge utan fick ETT återfall i skiten. Jag är en stark motståndare till självskadebeteende oavsett vad det är för någon form. Men jag är en av dom som har ett självskadebeteende. :/

Well, igår var en händelserik dag, eller förrgår om man kollar klockan än en gång. En onykter person jag pratat med vid två tillfällen kom, för att snacka. Han fråga flera gånger om jag ville ha en grogg men tackade nej för jag skall inte dricka. Han tog någon tablett och fråga om jag ville ha, det var avslappnande och man sov gott på det, sen får man ingen baksmälla om man tar den när man dricker, det var 0,25 mg tabletter, jag sa ja och det slutade med att jag kom upp i 1.75mg Personen decka och jag ringde en vän för att jag inte viste vad jag skulle göra och hur jag skulle få ut honom. I väntan på min vän så kollade jag upp vad det var för tabletter. Och det visade sig vara benzo, med ett annat namn. Jag började tänka " vad fan har jag gjort, har jag tagit droger! Fy fan!!!! Har lovat mig själv och mina vänner att aldrig ta det, fast det kan vara lockande, och enda anledningen som skulle få mig att ta det skulle va om jag hade fått det utskrivet av läkare. (kan på peka att jag inte äter några som helst mediciner)
Min vän som är en föredetta missbrukare som varit ren i 5 månader och inte ens druckit alkohol kom, ringde en person från hans mobil så han blev hämtad. Och jag frågade rätt ut efter en stund, " är jag hög" kändes så dumt och fråga en sådan sak men hon svara att jag var det lite.
Idag/igår fick jag lätt ångest och tänkte hur i helvete jag kunde?! Hur fan kunde jag ta droger! Hur lågt kunde JAG sjunka. Varför?! Vist jag viste inte vad det var för tablett men då skall jag absolut inte ta emot det heller. Phju andas! Sminkade mig och gjorde mig i ordning och ringde min vän som hjälpte mig kvällen innan, så slutade med att jag fick fram och åt på pizzan sen gick vi vidare till Ica och netto sen satte oss vid en lekplats vid Centrumhuset, sen fick vi en sväng och hamnade hem till henne. Var social med hennes mamma och kollade en film. Gud vad klockan sprang iväg. Kom hem strax efter 00.00 och nu ligger jag här i sängen och bestämde mig för att uppdatera lite på bloggen.

Ibland blir man så förundrad över mänskligheten, och hur man kan bete sig mot sig själv. Man MÅSTE finna det positiva i livet och ALDRIG ge upp. En liten positiv grej varje dag vore toppen! Även om det bara är att det inte blåste så mycket, solen sken, det regna, hemma mys kväll, att du blev nöjd med sminket eller dina kläder. Spelar ingen roll vad det är! Men varje dag har alltid något positivt med sig! Det gäller bara att inte alltid lyssna på hjärnan utan förnuftet. För hjärnan kan spela en ett spratt. Då den är och har alltid varit en del av kroppen som har instinkter om rädsla och fara och mycket för att försvara dig och där med skickar ut alla dessa signaler som kan vara så fel. Det är då man skall lita på förnuftet :)
God natt säger jag nu kl 01.24 måste försöka sova så man inte sover bort hela morgon dagen, hehe! Då går ju dagen för fort :O men samtidigt kan den gå så sakta!
Sköt om er och ge inte upp!
Peace and love ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 18 juni 2013 05:59


Idag är det dag 2 för killen på jobbet. Och jag har väl blivit nästan den klassiska hemma fru personen.  Städar och donar. Dock får jag inte laga mat så killen har det klar när han kommer hem.    Daggens schema:  Dammsuga sovrummet vilket jag...

Av Felicia - 9 juni 2013 22:30

Är jobbigt,.. Är det rätt eller fel ens val? En paus är nog bra just nu. ...

Av Felicia - 10 mars 2013 16:20

Pulka åkning är roligt. Men jag åkte tefat i en brant backe med gupp och ut på isen i Hällekis stenbrott. Skulle åka lite längre uppe ifrån och det slutade med hjärnskakning blåmärke och ja, nack och rygg ont. 1 bilden är precis efter fallet, 2 bilde...

Av Felicia - 20 februari 2013 22:07

Panikångest i sömnen 2 gånger på en vecka. Skulle vara så Skönt om man kunde hitta en bok om just det. Men inget man hittar utan om de vanligaste ångestanfallen som finns. Det är så hemskt och jag blir alltid lika rädd när jag haft det och min po...

Av Felicia - 19 februari 2013 17:11

Hej och förlåt att jag inte skrivit på länge. Mycket som varit det sista. Dödsfall och 3 åkningar till Gävle sedan nyår. I helgen var jag där på begravning, hur fint som helst vill jag lova. ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014
>>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Jätte bra!
 Intressant!
 För lite bilder!
 Dålig!
 Bra men skulle behövas uppdateras oftare!
 Sådär...
 Annat! ... Om du svarade annat skriv det i gästboken!

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards