TrueefiL

Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Rökning/Rökare

Av Felicia - 25 juli 2011 19:38

Rökare är bland det äckligaste som finns, ständigt rökandedräckt. 

Kläderna/huden luktar rök. Orent till 1000:- 

Djuren luktar rök om man gosar mycket med om, (om man har djur)

Händerna luktar rök. 


sen finns det så otroligt många rökare som aldrig har vett... står det en askkopp eller något 2 meter ifrån så passar gatan mycket bättre i alla fall. 

Liksom vem är inte trött på alla fimpar som ligger på stan? Eller utanför i kvarteret man bor i? Sen om man rökar inne så luktar allt rök sen. Mer eller mindre... 


Sen är det dyrt med, och man skadar kroppen. 

Finns ju folk som vill sluta röka men inte kan.

Och sluta röka ploster piller vad som är dyrt! 

Sen har man ju lättare att få vissa sjukdommar med. 


Men sjukhus och sådant beundras av rökare då dom kommer upp ur sängen mycket tidigare om dom skulle ha blivit opererade eller något. Men dom säger ju självklart att man skall sluta. (ej hänt mig)


Ja detta är lite vad jag tycker om rökare. 

Är själv rökare. Visst ibland hamnar en fimp på gatan utanför trots att jag kan gå 3 meter till en askkopp. Men absolut inga stora mängder. Kanske tre i månaden? -Som är från mig... 

Kan av ren lathet röka inne, Men då står balkong dörren på vädring i flera timmar. Oavsett så står den på vädring minst halva dagen. Kan emellanåt vara från 9 på morgonen till 22 på kvällen. Sen kan man ju alltid röka under fläkten om det är dåligt väder ute med. Då jag annars bor i en mögelskadad(som skall vara fixat) lägenhet som ständigt luktar instängd om man inte vädrar! (har pratat med hyresvärden och han har godkännt att man rökar inne med vädring eller under fläkten... 


Sen är min mor storrökare som alltid rökade inne utan att vädra mårgon till kväll. Även när hon inte hade fläckt i köket. 

Min pojkvän rökar också, men är inte lika "noga" som jag. Så jag har tjatat en del på honom. He he. 


Ursäkta stavfel osv, men inte noga med sådant... Sen kan jag vissa dagar vara jävligt dåligt på att få det rätt och bara skriver så som fingrarna vill på tagentbordet.... 


 

 
 
JessiCa

JessiCa

25 juli 2011 22:28

Hehe tack, fast det har ju blivit lite slitet dock! Funderar på att göra nytt ikväll eller något.

http://stroonger.blogg.se

Felicia

26 juli 2011 10:27

Ja det kan du ju göra. Själv så målade jag mina igår kväll, med det blåa du vet...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 30 juni 2014 01:26

God kväll, eller kanske natt skall man säga om man kollar på klockan, Har varit en lång tid som varit och mycket har hänt. Har inte haft koll på vilken dag det varit eller något. Var fast i alkoholen, men inte druckit sen i tisdags och det känns ...

Av Felicia - 18 juni 2013 05:59


Idag är det dag 2 för killen på jobbet. Och jag har väl blivit nästan den klassiska hemma fru personen.  Städar och donar. Dock får jag inte laga mat så killen har det klar när han kommer hem.    Daggens schema:  Dammsuga sovrummet vilket jag...

Av Felicia - 9 juni 2013 22:30

Är jobbigt,.. Är det rätt eller fel ens val? En paus är nog bra just nu. ...

Av Felicia - 10 mars 2013 16:20

Pulka åkning är roligt. Men jag åkte tefat i en brant backe med gupp och ut på isen i Hällekis stenbrott. Skulle åka lite längre uppe ifrån och det slutade med hjärnskakning blåmärke och ja, nack och rygg ont. 1 bilden är precis efter fallet, 2 bilde...

Av Felicia - 20 februari 2013 22:07

Panikångest i sömnen 2 gånger på en vecka. Skulle vara så Skönt om man kunde hitta en bok om just det. Men inget man hittar utan om de vanligaste ångestanfallen som finns. Det är så hemskt och jag blir alltid lika rädd när jag haft det och min po...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Jätte bra!
 Intressant!
 För lite bilder!
 Dålig!
 Bra men skulle behövas uppdateras oftare!
 Sådär...
 Annat! ... Om du svarade annat skriv det i gästboken!

Besöksstatistik

Senaste inläggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards